۱۳۸۹/۱۱/۱۹

دراويش اليگودرز با تجمع در مقابل اداره اطلاعات زندانيهاي خود را آزاد كردند


دوشنبه, 18 بهمن 1389

در روز دوشنبه 18 بهمن ماه 1389 اداره اطلاعات اليگودرز با مراجعه به منزل پيركرمي از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی ساكن الیگودرز و مجلس دار شبهای دوشنبه در اين شهر را بازداشت واقدام به تفتیش، توقیف و ضبط كتب و سي دي و وسایل شخصی وی کردند.

پیر کرمی قبل از بازداشت نیز، بارها بصورت تلفنی از سوی ماموران اداره اطلاعات تهدید شده بود.

ساعتي بعد احمدرضا رجایی نيز از دراویش گنابادی ساکن همان شهر كه برای دفاع از پيركرمي به اداره اطلاعات آن شهرستان مراجعه کرده بود توسط ماموران اطلاعات دستگیر و روانه بازداشتگاه شد.

پس از دستگیری اين دو نفر ، شمار زیادی از دراویش ساکن استان های اصفهان و لرستان برای آزادی دو درويش بازداشت شده عازم الیگودرز شده و مقابل اداره اطلاعات آن شهرستان تجمع کردند.

این تجمع که لحظه به لحظه افزایش مي‌يافت باعث شد كه پس از پنج ساعت اداره اطلاعات این دو درویش را از بازداشتگاه اداره اطلاعات آزاد كند.

ماموران اطلاعات از این دو نفر خواسته بودند تا با اداره اطلاعات همكاري و مجالس درويشي اليگودرز را تعطيل نمايند.

در ماه گذشته نیز، سه اكيپ از نيروهاي اداره اطلاعات اصفهان با يورش شبانه سید مرتضی محجوبی كه بيش از 70 سال سن دارد و از مشایخ سلسله گنابادي است را همراه با چهار نفر دیگر از همراهان وي پس از ضرب و شتم و استفاده از گاز فلفل از رختخواب بيرون كشيده و در زندان مركزي اصفهان بازداشت كردند.
لازم به ذكر است كه محجوبي در اين سفر براي معالجه به اصفهان رفته بود و در فولادشهر در منزل يكي از دراويش اقامت داشت

هجوم دراويش از همة شهرها در همان نيمه شب به سمت زندان اصفهان آغاز شد و تا ساعت 5 بامداد چندين هزار نفر از دراويش در جلوي زندان تجمع كرده و ضمن فراهم كردن مقادير زيادي بنزين و گازوئيل و بالا كشيدن از ديوارهاي زندان قصد آتش زدن زندان را داشتند كه اداره اطلاعات اصفهان محجوبي را در ساعت 5 بامداد آزاد كرد ولي دراويش محل را ترك نكردند و جاده عبوري شهر را مسدود نمودند. اداره اطلاعات از بيم همصدا شدن مردم و يورش شديد به زندان چهار نفر همراهان وي را نيز آزاد كرد

هیچ نظری موجود نیست: