۱۳۸۸/۱۲/۱۱

بالاتريني بودن يا نبودن ؟ مسئله اين اين است


فروردين ماه سال هشتادوشش بود كه با سايت بالاترين شروع به كار كردم در آن موقع سايت هاي ديگري هم بودند مثل سايت بازنگار ، اما به هرجهت با بالاترين راحت تر بوديم. در آغاز كار نيز دوستان بسيار خوبي پيدا كرديم دوستاني همچون آه با نام كاربري aaah123 و ساحل با نام كاربري _sd_ و يا امير با نام كاربري amirreza و يا يوزپلنگ ، گالوا، جوجوطلا ،‌روودرانر ، آزاده پورتاش ، مردآريايي ، پرشيان ، آريوبرزن ، شاتوت ، 122333 ، جرمني ، لونا ، سالور ، پرواز66 ، اولاد ، بيداد، ساناز، فرزاد، كمانگير ، فضولباشي ، انتظار، كرگدن ، اصلاحات ، پوريا ، راتزل ، رضا و خيلي دوستان ديگر ، كه شوربختانه بسياري از اين دوستان ديگر نيستند ، دوستاني كه در دنياي مجازي بالاترين گرد هم جمع شده بودند و محيطي بسيار دوست داشتني براي خود فراهم نموده بودند و به تبادل لينك و اطلاعات مي پرداختند ،
البته عدهاي از طرفداران جكومت اسلامي هم بودند اما تعدادشان بسيار اندك بود افرادي همچون جمهوري اسلامي , بعدها محرم نيز به آنها اضافه شدند ايشان افرادي بودند كه عليرغم آنكه طرفدار حكومت اسلامي بودند اما انتقادپذير نيز بودند و در ادامه افرادي همچون پورچالويي ها با آي دي هاي ديگر و البته به صورت تهديدكننده تر به لينك دهندگان هشدار ميدادند اما با همه اين احوالات دوستي هاي مجازي در دنياي بالاترين همچنان ادامه داشت اما چند وقتي است كه در بالاترين اتفاقاتي ناخوشايند رخ داده است ، عده ناي اشناخته به قصد تخريب و ايجاد اختلاف ميان اعضاي بالاترين با روشهاي متفاوت پرداخته اند و جاي بسي شوربختي است كه مديريت بالاترين نتوانسته است به اين موضوع پي ببرد البته نبايد زحمات ايشان نيز در تهيه اين سايت فراموش شود.
به عنوان مثال ميتوان روشهاي زير را عنوان نمود:
1 - دادن راي هاي منفي به لينكهاي خوب جهت عدم داغ شدن اينگونه لينكها.
2 - دادن لينكهاي معمولي و غير مهم پياپي بعداز لينكهاي مهم و فرستادن لينكهاي مهم به صفحات دوم و يا حتي سوم.
3 - به حاشيه راندن كاربران پركار و ايجاد اختلاف ميان كاربران با ساختن اختلاف قرمز و آبي
4 - ساختن گروه هاي پان تركيسم و غيره كه ايجاد تفرقه ميان اتحاد دوستان بالاتريني شوند.
5 - ساختن گروه هاي تندروي ضد حكومتي براي تخريب افرادي همچون خاتمي ، موسوي و كروبي.
6 - ساختن فضاهايي جهت بي احترامي به اديان و خصوصا اسلام تا مسلمانان طرفدار جنبش سبز از اين جنبش روي گردان شوند.
حال بايد ديد چگونه اين گروه ها موفق به ايجاد چنين فضايي شده اند؟
بنده به شخصه هر هفته 20 تا 30 ايميل دريافت ميكردم كه درخواست دعوتنامه جهت بالاترين نموده بودند ، ايشان كه با ظاهري طرفداي مردمسالارانه و مخالف حكومت اسلامي قدم به پيش گذاشته بودند در نهايت باطن خويش را نمايان ساختند و نتوانستند از بهشت دعوتنامه بالاترين دريافت كنند. شكي نيست كه اين افراد با اين طرفند توانسته اند از بسياري از كاربران بالاترين دعوتنامه دريافت كنند.
حال بايد ديد راهكار چيست ؟
1 - به تحريم بالاترين اقدام كنيم و ديگر به سراغ آن نرويم.
2 - همچون گذشته دوباره دوستان گرد هم جمع شوند و در اين فضاي مجازي به تبادل لينكها بپردازند.
3 - همگي به سايت دنباله كوچ كنيم.
اگر فرض اول را اجرا كنيم دقيقا خواسته حكومت اجرا شده است.
اگر فرض دوم را اجرا كنيم هماني است كه الان هستيم اما اين لازمه اش اين است كه مديران بالاترين هم در يك عمليات گسترده به جمع آوري افراد حكومت اسلامي پرداخت و آنها را از ديگر افراد حقيقي جدا كنند.
اگر فرض سوم را هم اجرا كنيم كه خوب بايد مراقب باشيم كه اين بلايي كه بر سر بالاترين رفته است بر سر دنباله نيايد.

در خاتمه براي تبادل اطلاعات يك گروپ تهيه شود و در آن گروپ به تبادل افكار بپردازيم و تنها به دوستان آشنا اجازه عضويت در آن بدهيم و در آن به نتيج گيري بپردازيم مثلا لوناي عزيز و يا خود روودرانر و يا جرمني و يا يوزپلنگ يكي مديريت اين گروپ را قبول كند و در آن به تبادل اطلاعات بپردازيم تا به يك نتيجه گيري كلي برسيم. البت بنده ايميل تعدادي از دوستان را دارم كه در صورت صلاحديد خود دوستان صاحب ايميل ميتوان آن را در اختيار عموم دوستان عزيز و شناخته شده بالاترين قرار داد
منتظر حضور گرم شما و تبادل افكار هستم
st.behesht@yahoo.co.uk



۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من عضو بالاترین نیستم ولی همیشه خبرها رو تو بالاترین دنبال می کنم. چند مطلب به ذهنم رسید به عنوان یک خواننده نه یک عضو:
-بالاترین یک وبسایت با مالکیت شخصی و غیر انتفاعی است. بنابراین نمیشه ازش انتظار داشت دموکراتیک عمل کنه. تا همینجا هم فکر می کنم صاحب وبسایت سنگ تمام گذاشته.
- جو گذشته که شما ازش صحبت می کنی حتما خوب بوده ولی جو الان هم بد نیست. اتفاقا جو موجود می تونه دورنمایی از ایران دموکراتیک فردا باشه. یعنی تندروها می تونن حرفشنو بزنن ولی قدرت دستشون نیست.
- اما راهکار من: هر شبکه اجتماعی به تعداد کاربراش زندست. اگر ما واقعا باور داریم که «بیشماریم» پس تمام محدودیتها رو برداریم. بدین شکل اکثریت و اقلیت هر دو می تونن حرفشونو بزنن،