۱۳۸۸/۰۵/۱۲

دو دادگاه به فاصله 374 سال ، يكي براي گاليله و ديگري براي جنبش همبستگي آزادي ايران


374 سال پيش يعني در سال 1635ميلادي ، در بيدادگاهي به نام تفتيش عقايد در دستاني بزرگ مردي نوشته اي دادند بخواند با اين مضمون : "در هفتادمین سال زندگی در مقابل شما به زانو درآمده‌ام و در حالی که کتاب مقدس را پیش چشم دارم و با دستهای خود لمس می‌کنم توبه می‌کنم و ادعای خالی از حقیقت حرکت زمین را انکار می‌کنم و آنرا منفور و مطرود می‌نمایم." كسي كه اين نوشته را خواند كسي نبود جز دانشمند بزرگ گاليلو گاليله ، هرچند اين دانشمند بزرگ تنها هفت سال پس از اين بيدادگاه جان به جان آفرين تسليم نمود اما اكنون بعد از اين سالها ملل مختلف جهان به اين دانشمند فرزانه درود ميفرستند و ايشان را مي ستايند ، حال بعد از گذشت 374 سال بار ديگر دادگاهي فرمايشي فراهم آمده كه در آن از افرادي شناخته شده كه همگان ميدانند تفكرشان چيست اقاريري گرفته ميشود و در سيماي حكومت اسلامي به نمايش در مي آورند كه باورش براي مردم دانشمند ايران زمين غير ممكن است ، شخصي همچون آقاي ابطحي (هرچند زياد با عقايدش موافق نبوده ام ) كه در وبلاگش هزاران مقاله دارد كه مشخص است چه مينگارد ، به يكباره در عرض يك ماه اسارت اينگونه تغيير نظر ميدهد !؟ برايم قابل درك نيست ، دوست ارجمندم ، محمد عطريانفر ، نابغه دانشگاه شريف بوده است ، در دنياي سياست به راستي نبوغ بالايي دارد ، درد اجتماع را ميشناسد ، تفكرش براي همگان آشنا است ، اما به يكباره در عرض 45 روز اينگونه تغيير موضع ميدهد !؟ آيا اين ممكن است ؟ چه تفاوت دارد ميان اين دادگاه و دادگاهي كه گاليله در آن مجبور به اعتراف به صاف بودن زمين گرديد !؟ گاليله در هنگام توبه خود و در دل به زمين گفت : " اي زمين من در اين بيدادگاه اعتراف كردم كه تو نميچرخي بلكه ستارگان به دور تو ميچرخند اما تو بچرخ و بچرخ تا زندگي ادامه داشته باشد " حال اين سوال مطرح است كه ، آقايان عطريانفر و ابطحي در دل چه ميگويند ؟

۳ نظر:

ناشناس گفت...

یک عکس از اعترافات روز شنبه منتشر شده است که آقای عطریانفر دستان خود
را به نشانه وی با لا آورده است ای تصویر مرا به یاد اعترافات گالیله در
برابر کشیشان کلیسا انداخت
داستان از این قرار است:
وقتی که گالیله قبول کرد که بگوید گفته اش در مورد این که زمین به دور
خورشید می چرخد غلط است
به شاگردانش قبل از این که در دادگاه اعتراف کند گفت:
وقتی که من با زبانم اعلام می کنم که زمین در مکان خود ثابت است شما به
پای من توجه کنید که آنرا
میچرخانم یعنی امید خود را از دست ندهید من با این نشانه به شما می گویم
که به اعترافات خود هیچ اعتقادی ندارم.

نوشته شده توسط
گروه همه با هم برای ایران
دوست عزیز این مطلب را در بالاترین ثبت کنید
http://groups.google.com/group/hbhbiran/browse_thread/thread/74feb917e14186fd/4ec771b7f153e725?lnk=gst&q=%DA%AF%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%84%D9%87#4ec771b7f153e725

خيابان بهشت گفت...

درود بر شما دوست خوب
نازنین دوست عکس به مورد شما تغییر یافت پاینده باشید دوست خوب

ناشناس گفت...

امروز روز حقوق بشر اسلامي و كرامت انساني است كه مي خواهند در آن مراسم تحليف اينها را انجام دهند.خيلي جالب است كه اينها ادعاي حقوق بشر سر مي دهند و در زندانهايشان جوانان را به شهادت مي رسانند.
لطفا اطلاع رساني نماييد تا مردم در تظاهرات امروز اين را يادآوري كنند.
با تشكر مصطفي