۱۳۸۸/۱۲/۰۸

به بهانه پخش فيلم حمله به كوي دانشگاه



در روزهايي كه در ايران بودم اين فرصت فراهم شد كه حداقل در تعدادي از راهپيمايي ها شركت كنم ، يكي از اين راهپيمايي ها راهپيمايي ميليوني روز 25 خرداد بود. در اين روز سيل خروشان مردمي عظمت جنبش سبز را نشان داد. و درهمين روز بود كه لرزه بر اندام تاروپود پوسيده حكومت اسلامي انداخت. در اين روز در كنار جمعيت مردمي تعداد بسيار زيادي از دانشجويان هم شركت داشتند. در دست تعدادي از اين دانشجويان پلاكاردي بود با اين مزمون " ديشب در كوي دانشگاه جنايت شد" به اين نوشته توجه كرديم و شنيده بوديم كه به كوي حمله شده بود اما هرگز در تصور خويش ابعاد اين حمله را متصور نبوديم ، نميدانستيم كه ديوصفتان شبانه بر خوابگاه عده اي دانشجوي جوان و كم سن و سال حمله بردند و كانون گرم دانشجويي را با صحنه نبرد اشتباه گرفته و شادمانه نعره پيروزي سر ميدهند. زهي خيال باطل ، خداوند چه زود رسوا ميكند دروغگويان را.
ديو سيرتان ، با نام مولا علي به كانون گرم دانشجويان حمله كردند ، به خوابگاه دانشجويان ، كساني كه جوينده علم دانش هستند ، جوينده آزادي و آزادگي نوع بشر هستند حمله ور شدند. چه كساني به اين كانون حمله ور شدند ؟ كساني كه مخالف آزادي و آزادگي هستند. ديو سيرتان با شعار يا حسين حمله كردند به اين كانون گرم دانشجويي و فراموش كردند شعار امام حسين را كه : اگر دين نداريد لااقل آزاده مرد باشيد.
ايشان نه دين داشتند و نه آزاده مرد بودند. چراكه در شب در تاريكي و در عين ناجوانمردي به تعدادي دانشجوي بي دفاع حمله ور شدند. با نيروهاي نظامي سرتاسر مسلح و مجهز با نيروهاي يگان ويژه پاسدار و به فرمان سردار رجب زاده و با اجازه فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران.
ياد شاعر زنده ياد پروين اعتصامي افتادم در شعر :

کارها کردند، اما پست و زشت

ساختند آئینه‌ها، اما ز خشت

تا که خود بشناختند از راه، چاه

چاهها کندند مردم را براه

روشنیها خواستند، اما ز دود

قصرها افراشتند، اما به رود

قصه‌ها گفتند بی‌اصل و اساس

دزدها بگماشتند از بهر پاس

جامها لبریز کردند از فساد

رشته‌ها رشتند در دوک عناد

درسها خواندند، اما درس عار

اسبها راندند، اما بی‌فسار

دیوها کردند دربان و وکیل

در چه محضر، محضر حی جلیل

شك ندارم كه ابعاد واقعه بسيار وسيع تر از آني بوده است كه در اين ويدئو به نمايش در آمده است و شك ندارم كه پس از پيروزي سبز ها ابعاد اين واقعه

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام جناب بهشت

نمی‌‌دانم پس از پاک کردن لینک اعتراضی کاربران بالاترین توسط مدیران شما هم از تصمیم اعتصاب کاربر‌ها با خبر شدید یا خیر. من قصد تحریک شما را برای پیوستن به اعتصاب ندارم و فقط چون از طرفداران وبلاگ شما هستم خواستم که شما را در جریان اخبار بگذارم.

اگر دوست داشتید به این آدرس در بالاترین نگاهی‌ کنید

http://balatarin.com/permlink/2010/2/27/1966254
با احترام

ناشناس گفت...

بسيار خوب نوشته ايد، خداوند به همه شما سلامتی عنايت كند تا به آزادی و هدف مقدستان *آزادگی كامل * برسيد. يك نكته با كمال احترام عرض ميكنم، جمله ای از امام حسين آورده بوديد و بنده را ياد تذكری كه جناب عبدالكريم سروش داده بودند انداخت و آن اينكه درآن جمله بزبان عربی اصلا * لااقل * ندارد و در ترجمه ها از روی عمد يا جهل اينطور ترجمه شده است، بلكه ترجمه دقيق آن * اگر دين نداريد (pas)بس آزاده باشيد * است، بدين معناست كه دينداری با آزادگی برابر است. يعني آزادگی كم از دينداری ندارد.
موفق باشيد