۱۳۸۹/۰۳/۲۴

گذر از فتنه ، باجي كه قاليباف به شغال داد



كمتر از يك ماه قبل قراردادي ميان آقاي قاليباف و وزارت كشور بسته شد كه كاملا يكطرفه بود ، آقاي قاليباف حق هيچ دخل و تصرفي در آن را نداشت و فقط بايد آن را امضا ميكرد. بر اساس اين قرارداد ، عده اي از طرف وزارت كشور مامور مي شدند كه به روزنامه همشهري بروند و در آن روزنامه ميانه رو اقدام به انتشار يك مجله نمايند.
مجله اي كه در روزهاي اول هيچكس در روزنامه همشهري از آن خبر نداشت ، ‌حتي عنوان شده بود كه اين عده براي اين استخدام شده اند كه براي سالگرد ارتحال امام خميني مجله تهيه كنند.
از قضا كسي كه مسوليت تهيه اين مجله را بر عهده داشت خود زماني درروزنامه همشهري عضويت داشت ، و حتي سابقه تهيه مجله هاي همشهري خردنامه و همشهري ديپلماتيك را نيز برعهده داشت او كسي نبود جز ابوالفضل عمويي، كه پس از قبولي دكترا در رشته علوم سياسي در دانشگاه تهران (با نوع قبول شدنش كاري نيست) بسيار به وزارت كشور نزديك شد. و از همشهري رفت ، اما بازگشت خويش به صحنه مطبوعات را با گذر از فتنه آغاز كرد.
چيزي كه بسيار جاي تعجب داشت اين بود كه اعضاي اين گروه 25 نفره متشكل از وزارت كشور و گروه سياسي سيماي جمهوري اسلامي وقتي كه متوجه شدند كسي به سيماي حكومتي ايشان توجه ندارد چاره را در آن ديدند كه اين مجله را در قالب روزنامه پر طرفدار همشهري به چاپ برسانند. اين كه رسانه اي ملي خود را حتي كمتر از همشهري ميبيند و دست به دامان همشهري ميشود در نوع خود مورد توجه است.
اما نكته اي كه فراموش شد اين بود كه مردم بسيار عاقل تر ازاين هستند كه به اسم نگاه كنند براي مردم فرقي نميكند كه اين مطلب را همشهري به چاپ برساند و يا جام جم و يا كيهان ،‌مردم خود عقل دارند و خوب و بد را تشخيص ميدهند. كه تشخيص هم دادند و بنا بر اطلاعات رسيده 85 درصد نسخه هاي اين مجله به همشهري بازگردانده شد.
و عجيب تر اينكه بعداز انتشار اين مجله ارگانهاي حكومتي در تيترهاي خبري خود با صداي بلند اعلام كردند كه "همشهري گذر از فتنه را منتشر كرده است" (ياد ماجراي كي بود كي بود من نبودم به خير) رجا نيوز سايت الف
اما گويا اين هزينه اي كه بر دوش همشهري نهاده شد (مجله اي با آن كيفيت كاغذ بي نظير و نوع چاپ) وهرگز طرفداري نداشت ؛ براي ايشان درس عبرت نشده است و شنيده ميشود كه نسخه دوم اين مجله به زودي در راه است البته با تيم جديد و محتواي جديد.
با توجه به اين روشي كه حكومت اسلامي پيش گرفته فردا روز ممكن است روزنامه هايي همچون جامعه ، طوس ؛ نشاط و ... فك پلپ شوند تا براي اين حكومت مجله هايي اين چنيني چاپ كنند.
هرچه هست از آقاي قاليباف با آن مديريت خوب و تحسين برانگيز ؛ انتظار ميرفت كه اهل باج دادن نباشد ، آنهم به شغال

۱ نظر:

Amir گفت...

با عرض سلام خدمت شما
باید بگویم این اولین باری نیست که چنین تیمهای اجاره ای بصورت آنلاین تشکیل می شوندو اقدام به تهیه ویژه نامه میکنند اما قبلا از پوشش روزنامه جام جم استفاده میکردند و حالا قرعه بنام همشهری افتاده تا کمی جهت پیکان حملات مردمی از جام جم ارگان بی محتوای صداو سیما منحرف گردد.در این زمینه می توان به دو ویژهنامه با بودجه میلیاردی اشاره کرد که با کیفیت خوب و تمام رنگی بصورت برق آسا منتشر و در ابعاد خیلی وسیع توزیع شد : اولی نامش " کژ راهه" بود ودومی " سراب" که هردو به بحث جریانهای نوپدید معنوی می پرداختند و با پوشش ضد خرافه بودن سعی در تحمیق جریانهای معنوی موجود در کشور داشتندو این همزمان بود با پخش برنامه بی محتوای " این شیه" از صدا و سیماکه در آن موارد مشابه را تکرار میکردند.البته در پاسخ به این ها، اعضای جمعیت ال یاسین اقدام به نوشتن دهها پاسخ و ایجاد چندین وبلاگ نمودند که هم اکنون نیز در اینترنت موجود است و طی این اقدام ، تمامی گاف ها و تناقضات این ویژه نامه ها و همچنین مسائل پشت پرده آنها را افشا نمودند که شامل سرکوب جریانهای معنوی و همچنین توجیه دادگاه مربوط به رهبران انان چون آیت الله بوجردی و استاد ایلیا (پیمان فتاحی ) و گرفتن احکام سنگین برای آنان بود . از گرداندگان این ویژه نامه ها می توان به فردی به نام بیژن مقدم اشاره کرد.