۱۳۸۸/۰۷/۱۱

براي آقاي سوريان ، چقدر فرق است ميان پهلواني تا قهرماني

آقاي سوريان ، اين نوشته را براي شما و ورزشكاراني چون شما مي نگارم ، اميد آنكه در اثر افتد ، در پنجم سال 1309 در محله خاني آباد كودكي به دنيا آمد كه بعدها براستي اسطوره ورزش ايران گرديد ، بله از غلامرضا تختي مي گويم ، ايشان نه قهرمان ، كه پهلوان نيز بود ، آيا ميدانيد پهلوان بودن يعني چه ؟ يا فقط قهرماني را مي شناسيد ؟ حتي اگر همان پهلواني را لحاظ كنيم بسيار تفاوت است ميان شما و غلامرضا تختي ، به مدالها توجه كنيد :
چهار مدال طلاي المپيك
چهار مدال نقره المپيك
سه مدال جهاني
چهار مدال آسيايي
نكته قابل توجه اين كه تختي در سه وزن متفاوت موفق به كسب مدال شد كه اين در نوع خود نيز بي نظير بوده است. آقاي سوريان ، آيا ميدانيد غلامرضا تختي هرگز به دستبوسي شاه نرفت ؟ آيا ميدانيد هرگز مدالهايش را به شاه تقديم نكرد آيا ميدانيد تختي همواره مدالهايش را فقط و فقط به مردم ايران تقديم ميكرد ؟ نيك بنگريد خويشتن را و ببينيد كه چه ارزان فروشي كرديد !!
غلامرضا تختي همواره خويش را از مردم و با مردم مي ديد در ميان مردم بود و بزرگترين خصلتش مردمي بودنش بود ، اما شما خود را دولتي و آن هم چه دولتي (كودتايي) كرديد ، آقاي سوريان ممكن است كه قهرمان شده باشيد اما شك نداشته باشيد كه در اين بيراهه اي كه رفته ايد نشاني از پهلواني در آن يافت نمي شود، پهلوان كسي ميتواند باشد كه خوي پهلواني نيز داشته باشد ، اما شما به سمت قاتلين مردم رفته ايد ،‌ با قاتلين ندا ها و سهرابها و اشكانها هم سفره شده ايد ، چه نشاني از پهلواني !؟ شوربختي است كه نه راه بلكه بيراهه را انتخاب نموده ايد ،‌ نور كه نه تاريكي را انتخاب نموده ايد ، حق كه نه باطل را پذيرفته ايد ،‌
آقاي سوريان پل پشت سر خويش را آنچنان خراب كرده ايد كه از آن جز تار مويي باقي نمانده است ، تا فرصت باقيست ، از اين پل برگرديد و در دامان مردم ايران ابراز ندامت نماييد و همراهي مردم ايران را قبول كنيد ، آقاي سوريان محسن شادي را به ياد بياوريد قايقراني كه قهرمان جهاني را اولين بار براي ايران بدست آورد اما مردم ايران را از ياد نبرد مدال قهرماني جهان را به حكومت كودتايي تقديم نكرد بلكه به جنبش سبز تقديم كرد ، فوتباليستهاي عزيزمان ، مهدوي كيا ، كريمي ، نكونام ، شجاعي و كعبي را به ياد بياوريد كه چگونه شجاعانه از مردم حمايت كردند و خود را جاودانه ساختند ،
در خاتمه يك نكته را اشاره ميكنم راه بازگشت هنوز هم هست فقط همين امروز و نه فردا ، پس خود را ارزان نفروشيد آقاي سوريان و آغوش مردم ايران بازگرديد و برائت بجوييد.

۶ نظر:

DOAGOOEE@GMAIL.COM گفت...

کنار گود دنیای مجازی نشسته ایم و مدام شماتت می کنیم آدم هایی را که آن بیرون، درست وسط واقعیت زندگی، حرفی زده اند یا حرکتی کرده اند که ما خوشمان نمی آید. یک روز به قطبی و رضا زاده بند می کنیم یک روز به شریفی نیا و سوریان. بعد معلوم نیست خود ما بیرون این چار دیواری وب، جایی که باید خود واقعیمون باشیم داریم چه کار می کنیم. چه جوری زندگی می کنیم. چه جوری پول در میاریم. واسه کیا پاچه خواری می کنیم. به کدوم آدم ها و دستگاه ها وصلیم. اینجا که میایم یادمون میره که همه مون پای یک سفره ایم بدبختانه حتی اونهایی که ادعای خصوصی و مستقل بودن رو هم دارن کافیه چهار تا پروژه دولتی یا وام نگیرن تا سر سال دادششون در نیاد و ورشکسته نشن. روی من به همه اون حضراتیه که این مدت نشستن و دور عکس یک عده تو تنفیذ و تحلیف دایره کشیدن و به هر کسی خواستن نا روا مزدور و خائن گفتند. راست می گین از امروز از هر ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با حکومت و دولت دست بکشین , بعد بیاید روی ملت شمشیر نقد و استهزا بکشید.

Unknown گفت...

دوست عزیز سلام

حرکت حمید سوریان مرا نیز چون شما و بسیاری دیگر از ایرانیان آزرده خاطر کرد. همانطور که اشاره کردید، خودفروشی پسندیده نیست.
اما ذکر یک نکته را ضروری دانستم. شما آمار نادرستی از مرحوم تختی ارائه داده اید. 4 طلا و 4 نقره المپیک بیانگر این است که وی حداقل در 8 دوره رقابت های المپیک شرکت داشته که اگر اشتباه نکنم این تعداد حضور از عدد 4 فراتر نرفته و تعداد مدال های رنگینش هم هرگز به آن اندازه که گفته بودید نیست. گمانم بد نباشد در اینباره تجدید نظر بفرمائید.


با سپاس

afshin گفت...

خاک بر سر تو که در اعتقادات مردم هم فضولی و دخالت میکنی ، و خاک بر سر امثال تو که میخوان همه رو مثل خودشون ببینند. و طاقت دیدن یک پهلوان رو ندارند.
دلم برات میسوزه بدبخت - سوریان همیشه پهلوانه و پهلوان هم میممونه و شک نکن اگه تختی عزیز هم الان بود همین کار رو میکرد.

ناشناس گفت...

تو چي كاره اي كه درباره حميد سوريان نظر ميدي تو برو همون برو رأيتو پس بگير بسه برات .بچه پرو هر وقت يه ذره اندازه سوريان ايران سربلند كردي دربارش نظر بده. لطف كن شاه رو با دكتر مقايسه نكن.

خيابان بهشت گفت...

درود بر شما دوست خوب افشين
بزودي جواب شما را طي يك مقاله مفصل خواهم داد
پاينده باشيد دوست خوب

خيابان بهشت گفت...

درود بر دوست خوبم سبز
نازنين دوست در دقت شما حقير هيچ شكي ندارد
حقير را به بزرگواري خويش ببخشاييد
پاينده باشيد دوست خوب