۱۳۸۹/۰۹/۰۶

فراخوان به اعتصاب سراسري دانشگاهها در روز 16 آذر

خيالي نيست اگر ديروز، شقايق‌هاي دشت ميهنم را يک به يک چيدند و سرخي را ستاندند از کف اين دشت پهناور
به قدري خرم است اين دشت، که گر سرخي ستاني، سبز ميرويد
من اکنون سبز مي بينم سراسر خاک ميهن را

16.jpg

جمعي از دانشجويان دانشگاه‌ تهران، دانشگاه علامه طباطبايي، دانشگاه علم وصنعت، دانشگاه امير كبير، دانشگاه صنعتي شريف، دانشگاه شهيد بهشتي و دانشگاه تربيت معلم تهران اعلام کردند به مناسبت فرارسيدن 16 اذر روز دانشجو، از 15 تا 17 آذر به مدت سه روز دست به اعتصاب زده و از حضور در کلاس‌هاي درس خودداري خواهند کرد.

در بيانيه‌ي شماره‌ي 2 اين دانشجويان اعلام شده است که اين اعتصاب در اعتراض به جو امنيتي و پليسي حاکم بر جامعه، امنيتي شدن محيط دانشگاه‌ها و زنداني شدن فعالان دانشجويي صورت خواهد گرفت. بيانيه روز 15 آذر را روز خودداري از رفتن به کلاس‌ها و اجتماع در محيط دانشگاه، روز 16 آذر را روز اجتماع در دانشگاه و سردادن فرياد حق‌طلبي، و 17 آذر را تجمع در دانشگاه و سپس راهپيمايي آرام اعلام کرده است. در بيانيه از دانشجويان خواسته شده است تا براي جلوگيري از هرگونه سوء استفاده، در طول اعتراضات هشياري و آرامش خود را حفظ کنند.

خواست‌هاي اعتراضات روز 16 آذر در بيانيه به اين شکل تبيين شده است:

"در اين روز دانشجويان بايد خواستار آزادي بي قيد و شرط همه زندانيان سياسي و عقيدتي شده و محاكمه عاملين اين جنايت ضد بشري را خواستار شوند. دانشجويان بايد بر مسأله استقلال و آزادي دانشگاه تاكيد كرده و خواستار بازگشت اساتيد دلسوز و گرانقدر بازداشت شده و اخراج شده به جمع دانشگاه شوند. در اين روز همچنين بايد ياد شهداي سبز گرامي داشته شود تا نشان بدهيم كه ياد آنها هنوز زنده است و جنبش مردمي سبز زنده تر.


هیچ نظری موجود نیست: